Koktajl ze szpinaku - lista zalet

Zielone koktajle cieszą się coraz większą popularnością wśród miłośników zdrowej żywności. Przyjmuje się, że każdy z nas codziennie powinien jeść przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców, a nie można nie zgodzić się z tym, że soki warzywne można uznać za znakomity sposób na spożywanie większej olości produktów tego typu. Jeśli zastanawiamy się nad tym, jak do codziennej diety [przemycić szpinak, zmiksowanie jego liści wydaje się szczególnie dobrym rozwiązaniem. Dzieje się tak z przynajmniej pięciu powodów. Gdy mamy do czynienia ze szpinakiem, musimy mieć na uwadze to, że jedna szklanka jego soku ma 28 kalorii. Mówimy zatem o zielonym koktajlu, który jest niskokaloryczny i niskotłuszczowy, a jednocześnie bogaty w wiele cennych składników takich, jak choćby białko oraz witaminy i minerały. Docenić wymaga również to, że sięgając po koktajl ze szpinakiem, zapewniamy sobie dostęp do błonnika, którego w jednej porcji napoju mogą znaleźć się nawet 3 gramy.

Niestety, jest to składnik, którego bardzo często brakuje w naszej diecie, a przecież ma on nieoceniony wpływ na nasz układ pokarmowy, zwłaszcza, gdy myślimy o odchudzaniu. Błonnik pokarmowy przyczynia się do tego, że koktajl staje się przekąską nie tylko wartościową, ale i niezwykle sycącą, z powodzeniem mogącą zastąpić zarówno drugie śniadanie, jak i podwieczorek. Osoby, które zastanawiają się nad tym, jak zielony koktajl ze szpinakiem wpłynie na ich zdrowie powinny wziąć pod uwagę również to, że znajduje się w nim więcej witaminy K niż ma to miejsce w zalecanej dziennej dawki. Sama witamina K jest prawdziwym skarbem, wpływa bowiem na prawidłową krzepliwość krwi, a jeśli mamy do czynienia z jej niedoborem, może okazać się, że będziemy mieli problemy z nadmiernym krwawieniem i trudnym gojeniem się ran nawet pomimo niewielkiego skaleczenia. Jest to również witamina, dzięki której szybciej wchłania się wapń, za co podziękują nam nie tylko nasze zęby, ale również kości.

Osoby, które piją sok ze szpinaku przyczyniają się również do tego, że rośnie ilość witaminy A w ich codziennej diecie. Zielone warzywa to jedno z najlepszych naturalnych źródeł tej witaminy, a przecież odpowiada ona między innymi za prawidłowe widzenie, jest cennym wsparciem w profilaktyce antynowotworowej i wzmacnia naszą odporność. Wpływa też pozytywnie na wygląd naszej skóry, co jest szczególnie dobrą wiadomością dla pań. Szpinak jest też znany jako źródłeo wielu minerałów, wśród których na szczególną uwagę zasługuje magnez, o którym często mówi się, że jest lokomotywą naszego życia. Jeśli nie mamy problemów z jego niedoborami, możemy liczyć na lepszą ochronę przed chorobami nowotworowymi. Magnez poprawia też pracę układu nerwowego i zachodzące w naszym organizmie procesy metaboliczne.

10 lutego 2016

Iwona Przędza

Lekarz pediatra, dba o swoich pacjentów zalecając im częste picie świeżych soków i koktajli.